Linkbuilding Actieplan

Het Linkbuilding Actieplan is een vervolg op de Linkbuilding Kickstart.

Heb je ideeën om veel links te scoren en wil je het liefst direct aan de slag?
STOP. Voorkom dat je duizenden euro’s verliest door te veel haast bij de start.
Lees dit verhaal en je begrijpt waarom.

Ken je het verhaal van de chauffeur die 1200 uur verspilde omdat hij weigerde 15 minuten te investeren in een plan?

Een groep van ongeveer 50 wintersporters had een skireis geboekt naar La Plagne in de Franse Alphen. De chauffeur kende de route naar La Plagne niet. Daarom voerde hij ‘Plagne’ in als bestemming van zijn navigatiesysteem en ging op weg. Plagne ligt echter in de Pyreneeen, 700 kilometer verwijderd van het plaatsje La Plagne in de Franse Alphen.

Toen de chauffeur zijn fout opmerkte, was hij met de bus vakantiegangers al in de buurt van Toullouse, niet ver van Plagne. De buschauffeur herstelde zijn fout door rechtsomkeer te maken

De schade? De bus kwam 24 uur later aan op zijn bestemming dan gepland. Er zaten 50 mensen in de bus. De schade bedroeg dus 50 dagen. 50 verloren dagen!

Het navigatiesysteem gaf aan het begin van de rit de keuze tussen 3 plaatsen die Plagne heten. Doordat de buschauffeur aan het begin van de rit had nagelaten om uit te zoeken welke hij moest kiezen, verspilde hij 50 dagen. 15 minuten voorbereidingstijd had een ongeloofelijk rendement opgeleverd.

Maak geen beginnersfout: begin met een plan.

Waarom een Actieplan?

  • Voorkom kostbare fouten
    De inzichten die een concreet plan geven, voorkomen dat je tijd en geld verliest aan fouten die je eenvoudig had kunnen voorkomen.
  • Soepele start
    Acties formuleren we concreet. Dankzij het plan weten alle deelnemers wat de bedoeling is. Met een plan krijgen we alle neuzen in dezelfde richting.
  • Inzicht in de investering
    Geen verrassingen achteraf. Je start dit project met een helder overzicht in de benodigde investeringen in tijd en geld

Het plan

Tijdens de Kickstart sessie genereren we (ten minste 3) ideeën om meer links aan te trekken. In het Actieplan werken we de 3 beste ideeën uit in een concrete lijst met acties.

Het plan maken we zo concreet dat een willekeurige marketingcollega het plan uit kan voeren.

 

Inhoud van het Actieplan

Een opsomming van de 3 ideeën die we uitwerken in dit plan

Vervolgens per idee:

  • Een omschrijving van het idee.
    • Tactiek die we willen gebruiken
    • Doel/gewenst resultaat
    • Waarom gaat deze tactiek werken?
  • De pagina op de website waar de links naar moeten verwijzen
  • Een nulmeting (hoeveel links heeft de betreffende pagina nu? Op welke plek in de zoekresultaten staat de pagina nu voor zoekterm X, Y en Z?)
  • De doelgroep van deze actie (een zo volledig mogelijke lijst met websites waar we een link van willen)

Een actielijst
(per actie: Omschrijving actie, geschatte duur, wie voert deze actie uit)

  • Een overzicht van voorbereidingswerk (lijstje concrete acties die we moeten ondernemen voordat we met de acties per website kunnen starten. Bijvoorbeeld: persbericht schrijven, foto’s maken, verhaal uitwerken.)
  • Per website: een lijst met concrete stappen om de link op de betreffende website te krijgen.
  • Eventueel per website: extra tactieken die we kunnen inzetten als de eerste tactiek/poging om een link op deze site te krijgen mislukt.

Overzicht van betrokken personen

(medewerkers, freelancers) en specialismen (illustrator, tekstschrijver, directeur).

Middelen

  • Benodigd budget (in euro’s)
  • Benodigde tijd
  • Overige middelen

Tijdplanning

Hoe verloopt een Actieplan?

Wil je de ideeën uit de Kickstart eerst uitgewerkt zien in een plan?

Dan zijn dit de stappen die we samen doorlopen:

  1. Boek het Actieplan.
  2. Ik maak een eerste opzet en vul het plan zo ver mogelijk in
  3. We plannen een moment om het plan samen af te maken
  4. De plansessie: we doorlopen samen de verschillende onderdelen van het plan en werken het uit
  5. Je ontvangt het plan als PDF document per mail.

Wat is het resultaat?

  • Inzicht in te ondernemen acties
    Met het uitgewerkte actieplan weet je welke stappen je moet ondernemen om het gewenste resultaat te behalen.
  • Inzicht in tijd
    De planning geeft inzicht in de investering qua tijd en de volgorde waarop we met de actiepunten aan de slag kunnen.
  • Inzicht in geld & middelen
    Met het actieplan weet je precies wat de investering is en wat je hier voor terugkrijgt. Je voorkomt kostbare blunders.

 

Meer helderheid in je aanpak?

Verzeker jezelf van succes met de linkbuilding voor jouw webwinkel met een Linkbuilding Actieplan.